نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی با انتقاد از عدم رعایت شئونات اسلامی توسط برخی غرفه‌داران نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز گفت: حجاب برخی غرفه داران نمایشگاه کتاب تبریز در شان نام پایتخت تشیع اسلام نیست.
کد خبر: ۵۱۵۹۹۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۳ 28 October 2017

حجت الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب تبریز در گفت وگو با فارس در تبریز اظهار داشت: نمایشگاه کتاب در تبریز یک رویداد فرهنگی بزرگ بوده که باید از ظرفیت آن به خوبی بهره‌مند شد.

وی با بیان اینکه اهمیت کتاب و نیاز بشری به آن و عرضه مطالب مناسب و مطلوب بسیار پر اهمیت است، افزود:  از این رو برای آمادگی لازم در نماز جمعه،  هر شب مطالعه انجام می‌دهم.

امام جمعه تبریز به اهمیت موضوع خانواده موفق را در جامعه اسلامی یادآور شد و گفت: چند هفته‌ای است که در خطبه‌های نماز جمعه به موضوع شرایط یک خانواده موفق از نظر قرآن و اسلام اشاره می‌کنم که با  استقبال بی‌نظیری مردم مواجه شده که در پیام‌های مردمی این استقبال را دیده‌ام.

وی خاطرنشان کرد: همیشه باید آماده و به روز بود و مطالب متناسب با نیاز استان و مشکلات آن داشته باشیم که کتاب بهترین راه برای این آمادگی است.

امام جمعه تبریز با ابراز تاسف از اینکه سرانه مطالعه در کشور بسیار پایین است، گفت: متاسفانه وضعیت کتابخوانی استان نیز ایده‌آل نیست که نیاز به آسیب‌شناسی دارد.

وی به موضوع نحوه برگزاری نمایشگاه کتاب اشاره کرد و افزود: همانطور که گفته شد این یک فرصتی بی‌بدلیل است ولی طی برگزاری نمایشگاه کتاب برخی غرفه‌داران شئونات اسلامی از قبیل حجاب اسلامی را رعایت نکردند که مناسب شهر اولین‌ها و پایتخت تشیع اسلام نیست.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی ادامه داد: در این خصوص تذکراتی به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه رسیدگی به این موضوع داده شده که دیگر شاهد چنین موضوعاتی نباشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :