استاندار آذربایجان شرقی:
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه تبریز 2018 فرصت خوبی است که تا تبریز را به‌عنوان ضلع چهارم گردشگری در کشور مطرح کنیم، گفت: بهره‌برداری از رویداد گردشگری تبریز2018 بعد از این رویداد خواهد بود.
کد خبر: ۵۶۹۳۰۵
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۱ 21 February 2018

به گزارش تابناک تبریز، دکتر مجید خدابخش صبح امروز در جلسه مشترک ستاد تبریز 2018 با بخش خصوصی که در اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد، با تاکید بر اینکه تبریز 2018 فرصتی است که در طول سال باید از سرمایه‌گذاری‌های فکری و فرهنگی استفاده شود، تصریح کرد: اگر خدمات ما استاندارد بوده و ظرفیت‌ها به خوبی معرفی شوند، مهمانان جدید به این شهر سفر خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه ارتباط با بخش خصوصی در رویداد تبریز2018 کم بوده است اظهار داشت: باید از ظرفیت بخش خصوصی بیش از این بهره‌گیری شود و بخش خصوصی هم باید تمام قد به میدان بیاید.

خدابخش با تاکید بر معرفی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های تبریز در عرصه‌های بین‌المللی، افزود: این معرفی به زبان‌ها و روش‌های مختلف می‌تواند انجام شود که استفاده از پتانسیل شبکه‌های برون مرزی و داخلی برای تبلیغ تبریز اهمیت ویژه‌ای دارد.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه باید کلیپ‌های یک دقیقه‌ای که در حد فیلم سینمایی تاثیرگذار است را تولید و پخش کنیم ابراز داشت: همه ظرفیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی تبریز باید به کل دنیا معرفی و عرضه شود.

خدابخش به برخی از اقدامات زیرساختی برای آینده گردشگرپذیری در تبریز اشاره کرد و گفت: 9 هتل در تبریز در دست احداث است که تا سال آینده به بهره برداری می‌رسند.

وی با تاکید بر اینکه اصلی ترین ماموریت ما جذب گردشگر خارجی برای بهبود اقتصاد گردشگری است تصریح کرد: یکی از روش‌های جذب گردشگر، نمایشگاه‌ها، استفاده از ظرفیت تورگردانی‌ها و برگزاری رویدادهای بین المللی در تبریز است که باید از همه ابزارها برای دعوت و حضور گردشگران در تبریز استفاده کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه تبریز 2018 فرصت خوبی است که تا تبریز را به‌عنوان ضلع چهارم گردشگری در کشور مطرح کنیم، گفت: باید برای تورهای خارجی برنامه کامل داشته باشیم و اماکن مهمی مانند رَبع رشیدی آماده حضور گردشگران شود.

وی افزود: مجموعه بی‌نظیر ربع رشیدی به عنوان شهر دانشگاهی در 700 سال گذشته تا نوروز آماده بازدید گردشگران می‌شود.

استاندار آذربایجان شرقی برطرف کردن مشکلات گردشگر خارجی حاضر در تبریز را مورد تاکید قرار داد و افزود: یکی از مشکلات گردشگران، نبود کارتخوان‌های ویژه خرید با کارت‌های بانکی خارجی است که خوشبختانه بانک ملی اعلام آمادگی کرده تا در شعبات خود کارت‌های اعتباری خارجی را بپذیرند که یکی از زیرساخت‌های مهم در اقتصاد گردشگری است.

وی با بیان اینکه الکترونیکی شدن ویزا هم برای راحتی تردد گردشگران بسیار مهم است خاطرنشان کرد: در مذاکره با وزارت خارجه این ظرفیت در تبریز راه‌اندازی شده است.

خدابخش با بیان اینکه تقویت بوم‌گردی مهم‌تر از ساخت هتل‌های ۵ ستاره در استان است، گفت: به جای احداث هتل در کندوان، می‌توان در خانه‌های قدیمی با آداب و رسوم محلی از گردشگران پذیرایی کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار