شهردار تبریز:
شهردار تبریز، عدالت شهری را مهم‌ترین شاخص مدیریت شهری خواند و افزود: عدالت شهری، مهم‌ترین چشم‌اندا‌ز و اهداف برنامه‌های شهرداری تبریز است که رسیدن به آن، نیازمند همراهی و همکاری جامعه حقوقی است.
کد خبر: ۵۶۹۸۰۹
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۳ 23 February 2018

مهندس ایرج شهین‌باهر در مراسم بزرگداشت هفته وکیل و تحلیف کارآموختگان وکالت پایه یک دادگستری، با بیان این مطلب اظهار داشت: شهرها، حتی اگر از شرایط فیزیکی و امکانات کالبدی مناسب بهره‌مند باشند، بدون عدلت شهری، نمی‌توانند مسیر توسعه، رفاه و آرامش را به درستی طی کنند.

وی کم‌اطلاعی و بی‌اطلاعی مردم از حقوق خود را از دلایل مغفول‌‌ماندن حقوق شهروندی خواند و تصریح کرد: وقتی مردم ندانند که ساخت‌وسازهای غیرمجاز و بلندمرتبه‌سازی‌های غیرقانونی، ممکن است چه بحران‌ها و چالش‌هایی در پی داشته باشد، طبیعی است که حساسیت در مورد قوانین شهری نخواهند داشت.

شهردار تبریز، ادامه داد: اضطراب‌ها و اختلافات زندگی شهری، از قبیل معضلات خدماتی، پارکینگ، معبر و همچنین تنش‌های ریز و درشت در ارتباطات همسایگی، به خاطر عدم رعایت ضوابط و نادیده‌گرفتن عدالت شهری است.

شهین‌باهر تاکید کرد: حقوق و عدالت، به مثابه ستون‌هایی است که ساختمان جامعه را سر پا نگه داشته است؛ در جامعه‌ای که این ستون مهم، متزلزل باشد، طبیعی است که ساختمان، با کمترین لطمه، تخریب می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که وکیل دارای یک وظیفه خدمتی است و نباید این نقش با «شغل و تجارت» اشتباه گرفته شود، گفت: در قوانین شهرداری‌ها، وکلا «تاجر» خطاب نشده‌اند و از این رو است است که درآمدی از بابت دفاتر این عزیزان -حتی اگر در شرایط مسکونی داشته باشد- پیش‌بینی نشده‌است.

شهردار تبریز، با اشاره به این‌که اعمال و رفتار وکلا، در روحیات مردم تاثیرگذار است، اظهار داشت: آسیب‌هایی که از سوی صنوف مختلف، ممکن است به جامعه وارد می‌شود، به مراتب راحت‌تر از آسیب‌های احتمالی وارده از سوی وکلا جبران می شود؛ چرا که وکیل، وظیفه حمایت از حقیقت و اعتماد عمومی را بر عهده دارد.

شهین‌باهر با تاکید بر تعامل سازنده وکلا و مدیریت شهری، خاطرنشان کرد: سعی داریم و مصمم هستیم که با همکاری وکلا، اختلاف نظرها و پرونده‌های حقوقی شهرداری را با مصالحه و توافق حل کنیم.

شهردار تبریز، اضافه کرد: در هر حال، باید سعی کنیم رویّه‌مان منطبق بر قانون باشد تا با همین ملاک، حفظ بیت‌المال و صیانت از حقوق شهروندان را پیگیری کنیم.

گفتنی است مراسم تحلیف کارآموزان وکالت پایه‌یک دادگستری کانون وکلای دادگستری آذربایجان‌شرقی با حضور شهردار تبریز و معاون استاندار آذربایجان شرقی برگزار شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :