نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی :
نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: یک‌بار نشده قوانین را به خاطر اینکه عادلانه نیست پس بزنیم که این قانون عدالت در آن نیست، باید بر اساس عدالت حرف بزنیم.
کد خبر: ۵۶۹۸۱۵
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۸ 23 February 2018

مسعود پزشکیان شامگاه امروز در مراسم تحلیف کارآموزان وکالت پایه‌یک دادگستری کانون وکلای دادگستری آذربایجان‌شرقی بابیان اینکه در طول تاریخ آنچه مردم و پیامبران به دنبال آن بوده‌اند بحث عدالت بود، اظهار داشت: زمانی که پیامبران بین مردم آمدند برای برپایی عدالت بود و بر اساس فرموده امیرالمؤمنین علی (ع) نور چشم یک جامعه اقامه عدالت در آن جامعه است.

وی در ادامه بابیان اینکه هیچ حکومتی و ملتی روی سعادت نمی‌بینند که در آن نشود حق ضعیف را از زورگویان گرفت، افزود: بعضی وقت‌ها وقتی به‌جایی مراجعه می‌کنیم طرف مقابل به‌نوعی نگاه می‌کند که فرد مراجعه‌کننده حتی نمی‌تواند حرفش را بزند، درحالی‌که مراجعه‌کننده باید راحت صحبتش را مطرح کند و این چیزی است که جامعه ما از آن محروم است.

نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر عدم پیاده‌سازی عدالت در جامعه بیان کرد: همه پیامبران آمدند تا در جامعه عدالت را پیاده کنند، درحالی‌که در جامعه ما می‌بینیم عدالت پیاده نشده و این خیلی بدیهی بوده و گناهی نابخشودنی است.

پزشکیان خاطرنشان کرد: اگر نتوانیم عدالت را در جامعه پیاده کنیم بقیه کارها معنی ندارد و ظلم است، بارها در ذهنم سؤالی مطرح بوده که ما قانون می‌نویسیم اما چرا این قانونی که می‌نویسیم باعث ایجاد تبعیض و شکاف در جامعه شود.

وی اضافه کرد: یک‌بار نشده قوانین را به خاطر اینکه عادلانه نیست پس بزنیم، باید بر اساس عدالت حرف بزنیم.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی افزود: من به‌عنوان نماینده زمانی زرنگ هستم که بتوانم سهم و امتیاز جایی را بگیرم و به شهر خودم ببرم و اسم خودم را هم گذاشتم نماینده، من نماینده خوب محسوب می‌شوم زمانی که حق دیگران را بیشتر بگیرم و نگذارم به آنجایی که باید می‌رسید برسد، آیا این با اعتقاد و تصورمان همخوانی دارد که ما حق دیگران را بگیریم و بیاوریم به شهر خودمان و بعد بگویند عجب نماینده قوی داریم که توانست حق دیگران را بگیرد و بیاورد.

وی ادامه داد: درحالی‌که باید گفت عجب نماینده ظالمی داریم که حق دیگران را خورد، جایی که نماینده ندارد و کسی را ندارد که حرفش را بزند باید حقش را خورد؟! آن‌وقت ما بنشینیم و ریش بگذاریم و بگوییم که ما حزب الهی هستیم، او نتوانست بگیرد در مقابل من گرفتم برای خودم آوردم و حتی به این موضوع در جامعه امتیاز بدهیم.

پزشکیان اضافه کرد: پس‌ازآن وقتی به ما ظلم می‌شود نمی‌دانیم از کجا ضربه خورده‌ایم، درحالی‌که از جایی به ما ظلم شد که به کسانی که ظلم کردند احترام گذاشتیم و آن‌ها را زرنگ خطاب کردیم.

وی تأکید کرد: اگر من ظلم کردم باید تاوان بیشتری بدهم نسبت به آدم معمولی و این چیزی است که وقتی شما به‌عنوان وکلا وارد یک جامعه می‌شوید مسئولیت‌تان را بسیار بیشتر و خطیر می‌کند.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه صریح و روشن سخن گفتن از حق ساده نیست و هزینه دارد، گفت: صداقت و راستی هزینه دارد، خیلی‌ها ممکن است خوششان نیاید وقتی حق را می‌گویید، اما کسی که وکالت می‌کند باید صراحت و صداقت و جسارت این را داشته باشد از حق کسانی که حقشان تضییع می‌شود دفاع کنند./فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :