پل طبیعت کلانشهر تبریز به عنوان دومین پل طبیعت کشور، تفرجگاه بزرگ ائل گلی را به ائل باغی تبریز متصل خواهد کرد.
کد خبر: ۶۵۴۶۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۶ 12 September 2018

پس از اتصال دو پارک بهاران و پارک بزرگ عباس میرزا توسط پل ارتباطی "یاشیل کؤرپو"، شهرداری تبریز در نظر دارد، پروژه ساخت دومین پل طبیعت این کلانشهر را با عنوان "پل باغ ائل گلی" آغاز کند.

در این راستا مسابقه بین المللی طراحی معماری پل باغ ائل گلی تبریز توسط معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تبریز برگزار و طرح های برگزیده آن نیز مشخص شد.

این پروژه در راستای برنامه های ارتقای کیفیت فضاهای تفریحی، توسعه توریسم شهری و به منظور افزایش قابلیت های گردشگری تبریز احداث خواهد شد که ضمن احداث پل عابر پیاده در محل اتصال پارک های ائل باغی و ائل گلی، فضای جاذب جمعیت در قالب گالری ، رستوران، کافی شاپ و سایر اماکن مورد بهره برداری قرار می گیرد.

در این راستا، مسابقه بین المللی طراحی معماری پل باغ ائل گلی تبریز با معیارهای طراحی خاص از جمله ایجاد ارتباط و اتصال خلاقانه میان باغ تاریخی ائل گلی با پارک ائل باغی، ایجاد فضای انسان مدار در تلفیق با طبیعت، ایجاد فضای جاذب جمعیت به لحاظ گردشگری و تفریحی، تامین آسایش اقلیمی برای عابران و گردشگران و سایر معیارها برگزار شد که در پایان سه طرح برتر معرفی شد.

بیش از 115 طرح به دبیرخانه برگزاری این مسابقه ارسال شد که در مرحله نخست، هشت طرح منتخب جهت بهبود طرح بر اساس توصیه های هیات داوران و شرکت درمرحله دوم مسابقه انتخاب شد و در نهایت طرح میثم امیر سادات و عرفان فرهمند که با حداقل مداخله در طبیعت، توجه ویژه به سایت پیرامون، اقتصادی بودن، راحتی ساخت، خلاقیت، ایجاد خاطره در بیننده و ایجاد پرسپکتیوهای مختلف بود به عنوان طرح اول شناخته شد.

تصویر طرح اول:

دومین پل طبیعت ایران در کلانشهر تبریز/ طرح‌های پل باغ ائل‌گلی مشخص شد
 

 

تصویر طرح دوم:

 

دومین پل طبیعت ایران در کلانشهر تبریز/ طرح‌های پل باغ ائل‌گلی مشخص شد
 

طرح شماره دوم که توسط سعید آذرشب و آرش آزموده طراحی شده بود نیز به دلیل خلاقیت و نوآوری در استفاده از معماری و سازه، سادگی و زیبایی، ایجاد نمای شب و روز زیبا و همچنین سادگی اجرا از نظر داوران به عنوان طرح دوم انتخاب شد.

 

تصویر طرح سوم:

دومین پل طبیعت ایران در کلانشهر تبریز/ طرح‌های پل باغ ائل‌گلی مشخص شد
 

طرح سوم نیز که توسط بیتا رحم جو، غلامرضا سخنور، فرشید هاشمی خبیر و فریدون آزادمنش طراحی شده بود به دلیل توجه به مقیاس، تعادل بین سازه و معماری، هزینه بالای اجرا و پیچیدگی در فرم به عنوان طرح سوم انتخاب شد.

گفتنی است، همچنین پنج طرح راه یافته دیگر به این مرحله نیز از نظر هیات داوران به دلیل توجه به توصیه های داوری و شرکت در مرحله دوم شایسته تقدیر و دریافت لوح شناخته شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار