در کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر
کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی کلانشهر تبریز در نشست این هفته خود، مهمترین پروژه های عمرانی پیشنهادی برای طرح در قالب بودجه سال 1398 شهرداری را به بررسی گذاشت.
کد خبر: ۷۰۵۵۵۰
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴ 20 January 2019
در نشست این هفته کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر که به ریاست محمد اشرف نیا برگزار شد، پروژه های پیشنهادی حوزه عمران را که توسط تیم های کارشناسی کمیسیون تدوین گردیده بود به بحث و بررسی گذاشته شد. محمد اشرف نیا طی سخنانی در این نشست با ابراز تاسف از اینکه بسیاری از پروژه های عمرانی سال 1397  هنوز اجرا نشده است، اظهار داشت: باید پروژه هایی کارشناسی شده و قابل اجرا برای سال آتی تعریف کنیم، به نحوی که این پروژه ها در ترافیک، کاهش آلودگی هوا و توسعه متوازن شهری هم اثر گذار باشند.
رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک با بیان اینکه مردم در حال حاضر از عملکرد شورای شهر و شهرداری ناراضی هستند، عنوان داشت: متاسفانه بخش اعظم این نارضایتی نشی از آن است که در اجرای پروژه های عمرانی و از جمله آسفالت ریزی استانداردهای علمی رعایت نمی شود و اجرای پروژه ها نیز عملا به محلی برای حیف و میل سرمایه ها تبدیل شده است!

اشرف نیا ادامه داد: از عمر این دوره از شورای شهر عملا چیز زیادی باقی نمانده و این موضوع ضرورت تعریف پروژه های اساسی و اثر گذار را در سطح شهر گوشزد می کند.
وی با یادآوری این که سازمان عمران شهرداری باید اجرای پروژه های اساسی را به عهده گیرد، اظهار کرد: سازمان عمران شهرداری تبریز به علت عدم تعریف ساختار، اسیر مدیریت مناطق شهرداری شده است!

در ادامه این نشست عبداله تقی پور، عضو کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک، با اشاره به بالا بودن هزینه های جاری در مدیریت شهرداری تبریز، گفت: شهرداری باید برای خروج از روزمرگی تدبیر کند و پروژه های عمرانی در قالب برنامه چشم انداز را به اجرا بگذارد.

تقی پور با بیان اینکه خروجی عملکرد شورای پنجم باید در پروزه های عمرانی جلوه کند، پیشنهاد کرد یک تیم کارشناسی متشکل از کارشناسان کمیسون و مدیران شهرداری، پروژه های مطروحه در کمیسیون عمران را با برنامه چشم انداز تطابق دهند.

وی تاکید کرد: مدیریت شهری باید با بهره گیری از تجربه سال گذشته، خود را با پروژه های کوچک و کم اهمیت سرگرم نکند و برای اجرای پروژه های کلان، برنامه ریزی نماید.

فریدون بابایی اقدم نیز با اشاره به صحبت های اشرف نیا در خصوص دوری سازمان عمران شهرداری از وظایف اصلی خود، اظهار کرد: بخش عمده انرژی سازمان عمران بر اساس بخشنامه شهردار به تامین و توزیع آسفالت معطوف شده و این باعث در حاشیه ماندن پروژه های عمرانی دیگر بوده است.

سونیا اندیش اما با انتقاد از وضعیت پروژه های آسفالت ریزی عنوان کرد: به رغم حرکت های تبلیغی از جمله نهضت های آسفالت ریزی مشکل آسفالت در این شهر حل نشده است.
نایب رئیس شورای شهر، اظهار داشت: مشکلات همه پروژه های عمرانی شهر تبریز در یک کفه ترازو و مشکلات آسفالت در کفه دیگر قرار دارد!

اندیش با بیان اینکه مشکل آسفالت ریزی تبریز بیش از آنکه ناشی از محدودیت مالی باشد، ناشی از مشکلات فنی است، افزود: چه اشکالی دارد این ابعاد فنی موضوع را با مطالعه و الگو گرفتن از شهرهای دیگر حل کنیم؟
بر اساس این گزارش تملک و تکمیل رمپ شمالغربی و شرقی پل کابلی و احداث پل همسان با این پل ، تملک و تکمیل مسیر گشایی پروژه دو کمال، تملک و اجرای مسیر گشایی امتداد 65 متری از جاده باسمنج تا میدان بسیج، تکمیل و مقاوم سازی اتوبان پاسدران، تکمیل ساماندهی بازار بزرگ تبریز، اجرای طرح ترافیک و بدنه سازی پیاده راه جمهوری، مطالعه تقاطع ارتش با کمربندی آزادی، احداث پارک شهر از سهم اراضی پادگان ارتش، تملک و اجرای 45 متری انقلاب تا اتوبان پاسداران، آسفالت ریزی اساسی معابر شهر، اجرای طرح های خدمات ترافیکی، نصب علایم ، خط کشی معابر،  مطالعه امتداد پاسداران به سهلان در امتداد کنارگذر غربی و  احداث دریاچه پارک بزرگ مهمترین پروژه های مورد بررسی در این نشست بود.
ادامه طرح های پیشنهادی کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک، در نشست آتی این کمیسیون بررسی خواهند شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :