در نشست فعالان حوزه گردشگری استان با استاندار مطرح شد؛
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه صنعت گردشگری می‌تواند نقش مهمی در مقابله با تحریم‌ها و تهدیدهای اقتصادی داشته باشد، افزود: گردشگری در عین حال که می‌تواند باعث اعتلای فرهنگی و اجتماعی شود، در ایجاد فرصت‌های شغلی و توسعه اقتصادی هم فوق‌العاده نقش‌آفرین است.
کد خبر: ۷۰۷۱۸۳
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱ 24 January 2019

به گزارش تابناک تبریز، محمدرضا پورمحمدی در نشستی با فعالان حوزه گردشگری استان، اظهار داشت: بخش گردشگری از بابت ارزش افزوده و معرفی فرهنگ‌ها و ملت‌ها از مهم‌ترین بخش‌ها در دنیای امروز به شمار می‌رود.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی استان آذربایجان شرقی و جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی این استان که در سطح کشور کم‌نظیر است، گفت: با این حال فاصله وضع موجود با وضع مورد انتظار بسیار زیاد است و نیاز داریم که مشکلات این بخش را به‌صورت ریشه‌ای بررسی و حل و فصل کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی شرایط سیاسی و روابط بین‌الملل را یکی از عوامل تأثیرگذار در توسعه بخش گردشگری عنوان کرد و گفت: البته این موضوع برای همه استان‌ها وجود دارد و ما باید به دنبال مسائلی باشیم که با اختیارات و امکانات استانی قابل حل است.

پورمحمدی اضافه کرد: معرفی جاذبه‌های گردشگری استان، تکمیل زیرساخت‌ها، ایجاد امکانات رفاهی و اهتمام آژانس‌های مسافرتی در تبادل گردشگر از جمله کارهایی است که باید در این بخش انجام شود.

وی اظهار داشت: اگر گردشگرانی که به استان می‌آیند با رضایت خاطر استان را ترک کنند مطمئناً می‌توانیم گردشگران بیشتری را جذب کنیم که این امر نیازمند کارهای فرهنگی و ایجاد امکانات مورد نیاز گردشگران است.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به اینکه بخش گردشگری یکی از هسته‌های کلیدی توسعه استان است، افزود: توسعه بخش گردشگری فرصت خوبی برای رونق اقتصادی و ایجاد فرصت‌های شغلی برای جوانان جویای کار است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی هم در این نشست کمرنگ بودن فرهنگ گردشگرپذیری و نوع برخورد با گردشگران، شفاف نبودن راهبردهای حوزه گردشگری، نحوه مواجهه با فعالیت‌های فرهنگی و هنری و تمرکز امکانات رفاهی و اقامتی در مرکز استان را از جمله موانع استفاده بهینه از ظرفیت‌های گردشگری استان عنوان کرد و گفت: سازمان میراث فرهنگی اگرچه متولی حوزه گردشگری است اما وظایف متعددی دارد و سایر دستگاه‌ها نیز باید در سامان‌دهی این بخش مشارکت داشته باشند.

جواد رحمتی با بیان اینکه برای معرفی قابلیت‌های گردشگری استان، باید از سوی نهادهای مسئول سرمایه‌گذاری شود، افزود: در بحث تبریز 2018،‌ شهرداری تبریز نقش اصلی را داشت و انتظار این است که به همان میزان که برای ورزش هزینه می‌کند در حوزه گردشگری هم سرمایه‌گذاری کند.

وی خواستار مشارکت جدی بخش خصوصی در بخش گردشگری شد و گفت: باید مردم را نیز به این باور برسانیم که توسعه بخش گردشگری به نفع جامعه است.

در این نشست مدیران کل میراث فرهنگی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و امور اقتصادی استان، شهردار تبریز و تعدادی از مدیران تشکل‌های غیردولتی بخش گردشگری به بیان مسائل، مشکلات و راهکارهای توسعه این بخش پرداختند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :