مدیر عامل شرکت گاز آذربایجان شرقی
به گزارش خبرنگار ما ، ولی اله دینی مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی در کنفرانس خبری با خبرنگاران گفت : همزمان با هفته دولت امسال هفت هزار خانوار در 80 روستای استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار می شوند.
کد خبر: ۷۶۵۶۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸ 14 August 2015

به گزارش تابناک تبریز وی افزود :اعتبار هزینه شده برای گاز رسانی به این روستاها را 400 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود : تا کنون با گازرسانی به یکهزار و 300 روستای استان 82.5 درصد خانوارهای روستایی استان از نعمت گاز بهره مند شده اند .

وی با اشاره به اینکه از دو هزار و 722 روستای استان 774 روستا دارای جمعیت کمتر از 20 خانوار بوده و از تعهد این شرکت برای گازرسانی از طریق لوله کشی خارج می باشند، گفت : تمام روستاهای بالای 20 خانوار استان تا پایان سال 96 از این نعمت طبیعی بهره مند می شوند.

وی با اشاره به اینکه با گازدار شدن تمام روستاهای بیش از 20 خانوار، 92 درصد خانوارهای روستایی به شبکه گاز متصل می شوند ، خاطرنشان کرد : تعدادی از روستاهای کمتر از 20 خانوار استان هم به واسطه قرارگرفتن در مسیر انتقال شبکه گازرسانی روستاهای بیش از 20 خانوار از این نعمت بهره مند شده و می شوند .

دینی با اشاره به توزیع گاز مایع به صورت کپسول در روستاهای زیر 20 خانوار ، گفت: برخی روستاها هم به واسطه تصویب نشدن لوله کشی ، از مخازن سی ان جی برای گازرسانی استفاده می شود .

وی با اشاره به اینکه شرکت گاز استان آذربایجان شرقی با گازرسانی به 180 روستا در سال گذشته از نظر تعداد در رده دوم کشوری و از نظر خانوار در رده نخست کشور قرار گرفته است ، گفت : در حال حاضر گازرسانی به 193 روستای استان در مرحله اجرا ، 95 روستا در مرحله انتخاب پیمانکار و 211 روستا در مرحله طراحی است .

دینی اظهار کرد : برخورداری خانوارهای روستایی استان از گاز طبیعی 25 درصد از میانگین برخورداری کشور بالاتر است

وی افزایش ظرفیت دو ایستگاه گازرسانی تبریز را از دیگر پروزه های مهم اعلام کرد و افزود: با افتتاح فاز نخست این طرح، ظرفیت ایستگاه تبریز از 600 هزار مترمکعب در ساعت به 900 هزار مترمکعب در ساعت می رسد که با افتتاح فاز دوم نیز این ظرفیت به یک هزار و 200 هزار مترمکعب در ساعت می رسد که در فصل سرما دیگر شاهد افت فشار گاز تبریز نخواهیم بود.

وی با اعلام اینکه ازویژگی جدید سامانه 194 و سامانه جدید 2194 در هفته دولت رونمایی می شود، خاطرنشان کرد: مشترکین گاز در سراسر استان می توانند از طریق سامانه 2194 علاوه بر اعلام کارکرد کنتور و دریافت صورتحساب بصورت شنیداری، از این پس صورتحساب قبوض خود را هم از طریق این سامانه پرداخت کنند .

وی ادامه داد: همچنین از این پس تمام مکالمات سامانه 194(امداد) به طور کامل ضبط خواهد شد و شکایات قابل پیگیری خواهند بود.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی با اعلام اینکه به 153 جایگاه سی ان جی در استان گازرسانی کرده ایم، افزود: از این تعداد 134 جایگاه فعال است که ماهانه 30 میلیارد تومان درآمد شرکت گاز از فروش سوخت به جایگاه های سی ان جی است و تقریبأ بدهی های این جایگاه ها به روز شده است و تنها 22 میلیارد تومان از جایگاه های سی ان جی طلب داریم.

دینی با اشاره به راه اندازی مرکز دیسپاچینگ استان به منظور پایش آن لاین وضعیت شبکه ها ، گفت : درصورت بروز نقص و افت گاز ، بلافاصله نسبت به رفع مشکل اقدام می شود .

وی با اشاره به وجود 17 هزار کیلومتر شبکه و یک میلیون و 340 هزار مشترک گاز در استان گفت : سالانه یکبار تمام این شبکه نشت یابی می شود .

مدیرعامل شرکت گاز اذربایجان شرقی در خصوص خط انتقال گاز به ارمنستان، گفت: این انتقال با لوله 16 اینچی و به طول 75 کیلومتر اجرا می شود که پایداری شبکه گاز استان، گازرسانی به نیروگاه هریس و گازرسانی به مس سونگون و غیره از مزیت های این خط لوله انتقال گاز است.

دینی افزود: خط موقت انتقال گاز به مس سونگون را برقرار کرده ایم و سیاست دولت گازرسانی به تمامی نیروگاه ها و مراکز صنعتی است.

مدیرعامل شرکت گاز اذربایجان شرقی گفت : 94 درصد جمعیت آذربایجان‌شرقی اعم از روستایی و شهری از گاز بهره‌مند هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :