شهردار تبریز از شهروندان و رانندگان تبریزی که در اجرای طرح زوج یا فرد خودروها با مجموعه مدیریت شهری و ماموران راهنمایی و رانندگی همکاری و همیاری لازم را داشتند قدردانی کرد.
کد خبر: ۷۸۸۵۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۵ 14 October 2019

ایرج‌ شهین‌باهر اظهار کرد: از بین بردن معضلات کلانِ شهری همچون ترافیک و هموار ساختن مسیر توسعه پایدار بی‌شک بدون همراهی اقشار مختلف مردم امکان‌پذیر نیست. او اعلام کرد: طبق آمار از تاریخ ۱۵مهر که طرح زوج یا فرد خودروها در محدوده مرکزی شهر اجرا شده، میزان قابل‌توجهی از ترافیک این محدوده کاهش یافته و به‌گفته اهالی، آرامش در معابر حاکم شده است.

شهردار تبریز موفقیت چنین‌ طرح‌هایی را در گرو همیاری شهروندان دانست و افزود: مدیریت شهری به تنهایی نمی‌تواند مشکل ترافیک را در شهرهای بزرگ رفع کند و این را در توسعه‌یافته‌ترین شهرهای جهان هم می‌توان به وضوح دید.

ایرج شهین‌باهر تصریح کرد: عامل اصلی بروز و ظهور پدیده ترافیک در شهری چون تبریز، نامناسب‌بودن معابر یا کمبودهایی در این‌زمینه نیست؛ بلکه موضوعاتی همچون «تک‌سرنشینی»، اصلی‌ترین علت ترافیک است.

 شهردار تبریز  گفت: باتوجه به اینکه در فصل سرما شاهد پدیده وارونگی هوا هستیم، کاهش میزان خودروها و ترافیک در سطح شهر می‌تواند به مقدار قابل‌توجهی از آلودگی احتمالی هوا بکاهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار