در روزهای اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا به جای اعلام آمار مبتلایان و فوتی‌ها، شهرها را به سه بخش «وضعیت سفید»، «وضعیت زرد» و «وضعیت قرمز» تقسیم‌بندی کرده و تصمیم گرفته در شهرهایی که وضعیت سفید حاکم است، به تدریج محدودیت‌ها را کاهش دهد.
کد خبر: ۸۴۵۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶ 04 May 2020

با آغاز شیوع کرونا در ایران، همه استان‌های کشور، به‌ویژه آذربایجان‌شرقی هم از این ویروس متأثر شد. در 21 شهرستان این استان هم به تناسبِ میزان رعایت اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، میزان شیوع هم متفاوت بود و آمارهای روزانه در دو ماه گذشته نشان از رشد این ویروس داشت ولی در روزهای اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا به جای اعلام آمار مبتلایان و فوتی‌ها، شهرها را به سه بخش «وضعیت سفید»، «وضعیت زرد» و «وضعیت قرمز» تقسیم‌بندی کرد و تصمیم گرفت در شهرهایی که وضعیت سفید حاکم است، به تدریج محدودیت‌ها را کاهش داده و علاوه بر برخی اماکن کم خطر، ماسجد را هم بازگشایی کند.در وضعیت سفید، مساجد و نمازهای جمعه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی خواهد شد ولی در شهرهایی با وضعیت زرد و قرمز، نیازمند رعایت بیشتر مردم و تقویت فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند است تا به حد وضعیت سفید برسد.

به گزارش تسنیم، این تقسیم بندی برای روزهای اخیر است که اگر مردم مراعات نکنند ممکن است وضعیت سفید شهرها تبدیل به زرد یا حتی قرمز شود.

رنگ وضعیت کرونایی تعریف وضعیت نام شهرستان آذربایجان شرقی

وضعیت خطر بالا

قرمز

در طول دو هفته گذشته

نسبت بستری روزانه بازای هر یکصد هزار نفر جمعیت، بیش از 3 نفر

میانه

سراب

وضعیت خطر متوسط

زرد

در طول دو هفته گذشته

نسبت بستری روزانه بازای هر یکصد هزار نفر جمعیت، حداکثر 3 نفر

تبریز

شبستر

هشترود

اهر

مرند

بناب

مراغه

چاراویماق

ورزقان

کلیبر

وضعیت خطر کم

سفید

در طول دو هفته گذشته

متوسط نسبت بستری روزانه بازای هر یکصد هزار نفر جمعیت حداکثر 1 نفر

و متوسط تعداد بستری روزانه در شهرستان حداکثر 1 نفر

آذرشهر

اسکو

بستان‌آباد

جلفا

خداآفرین

عجب‌شیر

ملکان

هریس

هوراند

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :