رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: تعداد مبتلایان کرونا در آذربایجان‌شرقی به 7 هزار و 924 رسید.
کد خبر: ۸۵۳۳۸۴
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۲ 22 May 2020

به گزارش تابناک تبریز، محمدحسین صومی، در گفت‌وگوی زنده خبری اظهار کرد: در حال حاضر ۷ هزار و ۹۲۴ فرد مبتلا به کووید ۱۹ در آذربایجان‌شرقی داریم. 

وی افزود: اطلاعات فعلی نشان‌دهنده این است که هر هفته نسبت به هفته قبلی ۳۰ تا ۴۰ درصد افراد شناسایی شده مبتلا به کرونا در حال افزایش است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز خاطرنشان کرد: کرونا در سطح جامعه در حال جریان و شیوع بوده و برگزاری هر مناسبتی از قبیل عید فطر به منزله نبود کرونا در جامعه نیست.

وی ادامه داد: همان‌طور که در ماه‌های گذشته، مسائل بهداشتی به‌صورت فردی، محیطی و اجتماعی رعایت می‌شد، الان هم باید مراعات شود. 

صومی یادآور شد: در حال حاضر من در سازمان انتقال خون هستم و همان‌طور که اعمال انتخابی ما شروع شده، از این‌رو به خون نیازمندیم و مردم برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: افرادی که در اسفندماه به کرونا مبتلا شده و بهبود یافته‌اند حتما به مرکز انتقال خون مراجعه کرده و خون خود را اهدا کنند تا بتوان از طریق آنتی بادی خون این افراد، بیماران مبتلا در بیمارستان را درمان کرد. 

صومی متذکر شد: اگر به سلامتی مردم اهمیت قائل هستیم، قطعا متوجه خواهیم بود که هیچ لزومی ندارد تا در ایام عید دید و بازدید انجام دهیم. 

وی ادامه داد: اگر مردم دوست دارند برای ریشه‌کنی و زمین‌گیری ویروس کرونا کمک کنند، حتما باید در روز عید فطر فقط نماز را در مساجد محله خود بخوانند و از مهمانی، دید و بازدید و سفر جدا پرهیز کنند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار