در روزهای گذشته آغاز برخی از تغییرات فرمانداران دولت در استان آذربایجان شرقی را شاهد بوده ایم . یقینا تغییرات مدیریتی یکی از ابزارهای مناسب جهت کنترل و مدیریت سازمان هاست و وزارت کشور نیز از این قاعده مستثنی نیست . درواقع باید گفت یکی از آفت های مدیریت سازمانی همین رکود مدیران یا رسوب آنها در میزهای شان می باشد که برای سالیان دراز اتفاق می افتد.
کد خبر: ۸۵۳۵۹۱
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰ 23 May 2020
به بهانه تغییرات مدیریتی اخیر در استان
 به گزارش تابناک تبریز، در روزهای گذشته آغاز برخی از تغییرات فرمانداران دولت در استان آذربایجان شرقی را شاهد بوده ایم . یقینا تغییرات مدیریتی یکی از ابزارهای مناسب جهت کنترل و مدیریت سازمان هاست و وزارت کشور نیز از این قاعده مستثنی نیست . درواقع باید گفت یکی از آفت های مدیریت سازمانی همین رکود مدیران یا رسوب آنها در میزهای شان می باشد که برای سالیان دراز اتفاق می افتد.


هرچند ارزیابی صحیح از عملکرد مدیران ، برعهده وزارت کشور است اما آنچه در میدان عمل هم دیده میشود بر لزوم برخی تغییرات در بدنه مدیریتی استان تاکید دارد. مثلا مدیری که با استاندار یا معاونین استاندار هماهنگ نیست و نمی تواند انتظارات آنها را بر آورده نماید قطعا باید تغییر یابد. مسئول اجرائی ای که ساعات کاری خود را 8 صبح تا 2 ظهر تعیین کرده ، فرمانداری که افتخار نمیدهد ارباب رجوع را ببیند، نه تنها به درد این دولت بلکه به درد هیچ دولت دیگری هم نمی خورد.


مدیری که برای تصدی مسئولیت هزاران فرد و گروه را واسطه قرار میدهد اما بعد از رسیدن به قدرت ، نمیتواند انتظارات را برآورده نماید باید خود درخواست جابجائی نماید نه اینکه برای حفظ میز به این و آن دخیل ببندد. البته احتمال هم دارد برخی از تغییرات اتفاق افتاده نه به خاطر مسائل مدیریتی بلکه بخاطر مسائل دیگری بوده باشد ، مثلا خستگی مدیر یا اختلاف سلیقه او با مدیریت استان یا درخواست انتقالی یا بازنشستگی و .. که در هر سازمانی ممکن است پیش آید.


بهرحال دولت ، فارغ از همه انتقادات و نکته ها و بحث ها، ماموریت مدیریت جامعه در ایام سختی را بر عهده دارد، حال اینکه این شرایط چرا بوجود آمده و چه خبر شده و .. همه اینها بحث ثانوی است . آنچه هویداست اینکه دولت بخصوص استانداری در یک سال آتی با توجه به شرایط اسفناک اقتصادی و بخصوص کرونا روزهای سخت تری را پیش رو خواهد داشت ، بنابراین شخص استاندار باید با ارزیابی تمامی مدیران اجرائی استان مدیران خود را از بین آنهایی که پاشنه های شان را برای خدمت 24 ساعته کشیده اند و جانانه آماده کارند انتخاب نماید ، هرچند هم این مدیران با سلیقه سیاسی دولت هم همخوانی نداشته باشند. چه اینکه برخی از همین مدیران فعلی با انتصاب خود به یک جریان سیاسی بر سر کارآمدند و نه تنها انتظارات را برآورده نکردند بلکه موجب سرافکندگی دولت و به هدر رفتن سرمایه اجتماعی آن هم شدند .


بهر حال امیدواریم این تغییرات بوجود آمده و تغییراتی که احتمالا در شرف وقوع هستند به نفع مردم و حل مشکلات آنها تمام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار