به‌مناسبت عید سعید فطر، رهبر معظم انقلاب اسلامی با عفو یا تخفیف مجازات ۳۷۲۱ نفر از محکومان محاکم عمومی و انقلاب، سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان قضایی نیروهای مسلح موافقت کردند.
کد خبر: ۸۵۳۸۱۳
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۷ 23 May 2020

به گزارش تابناک تبریز، به‌مناسبت عید سعید فطر، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با عفو یا تخفیف مجازات ۳۷۲۱ نفر از محکومان محاکم عمومی و انقلاب، سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان قضایی نیروهای مسلح موافقت کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی رئیس قوه قضاییه به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر در نامه‌ای به رهبر انقلاب اسلامی پیشنهاد عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات ۳۷۲۱ نفر از محکومان را که در کمیسیون مرکزی عفو و بخشودگی واجد شرایط لازم تشخیص داده شده‌اند، ارائه کرد که این پیشنهاد در اجرای بند ۱۱ از اصل ۱۱۰ قانون اساسی مورد موافقت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای قرار گرفت.

به گزارش فارس، هرساله و همزمان با فرارسیدن عید سعید فطر، رییس قوه قضاییه با ارسال نامه به مقام معظم رهبری خواستار موافقت با عفو و یا تخفیف مجازات تعدادی از محکومان دادگاه‌های عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیرو‌های مسلح و سازمان تعزیرات حکومتی می‌شود.

امسال نیز رهبر معظم انقلاب اسلامی با درخواست آیت الله رییسی، شرایط و ضوابط عفو یا تخفیف مجازات ۳۷۲۱ نفر از محکومان، موافقت کردند.

نکته حائز اهمیت در عفو اخیر، حضور تعدادی از محکومان امنیتی در میان عفوشدگان است.

بنا بر این گزارش، در این مرحله نیز همانند عفو قبلی جمعی از محکومان امنیتی ازجمله تعدادی از دانشجویان؛ برخی کارگران هفت تپه و چند نفر بازداشت شدگان روز  کارگر در لیست عفو قرار دارند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار