رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز: ۲۶ هزار و پانصد نفر در آذربایجان شرقی به ویروس کرونا مبتلا هستند و تا کنون هزار و ۲۵۰ نفر گرفتار چنگال مرگ به واسطه ویروس کرونا شده اند.
کد خبر: ۸۹۰۹۴۸
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶ 23 August 2020

به گزارش تابناک تبریز؛ محمد حسین صومی اظهار داشت: امروز در ۱۸۶ روز از شیوع کرونا قرار داریم و ۸۰ نفر در زیر دستگاه های ونتیلاتور قرار دارند.
وی با بیان اینکه این تعداد در کل کشور سه هزار و ۵۰۰ نفر هستند تصریح کرد: تعداد افرادی که زیر ونتیلاتور هستند نسبت به میانگین کشور چند برابر پایین تر است.
صومی افزود: بیشترین تعداد مبتلا نسبت به جمعیت در شهرستان اهر و کمترین میزان در خدا آفرین قرار دارند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز: در دوهفته اخیر بیشترین میزان ابتلا را در مراغه شاهد هستیم.
وی میانگین سنی مبتلایان را ۵۳ سال عنوان کرده و ادامه داد: تمامی فوت شدگان زیر ۲۰ سال به مشکلات زمینه ای گرفتار بوده اند.
صومی گفت: ۵۲ درصد جمعیت گرفتار بالای ۵۰ سال است و خانم ها کمتر از آقایان در صورت ابتلا فوت می‌کنند.
وی افزود: شیوع بیماری در سن ۲۰ تا ۴۰ سال افزایش یافته است.
قایم مقام وزیر بهداشت در آذربایجان شرقی تصریح کرد: بیش از ۲ هزار نفر کادر بیمارستانی در استان گرفتار کرونا شده‌اند و ۴۰ درصد فوتی‌های تبریز بالای ۸۰ سال سن داشتند.
صومی تصریح کرد: بیشترین گرفتاران در مناطق باغمیشه، خطیب، شنب گازان و خیابان امام‌ سکونت داشته اند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار داشت: در غربالگری جمعیت در رتبه نخست کشوری قرار داریم و بیشترین تست بعد از شیراز و خوزستان در آذربایجان شرقی انجام می شود.
وی اضافه کرد: در کل دنیا پس از شیوع کرونا خدمات عادی سلامت دچار مشکل شد اما این موضوع در استان ما کنترل شده و خدمات عادی نسبت به دی ماه ۹۸ افزایش یافته است.
صومی با بیان اینکه در کنترل مرگ مادران حامله رتبه نخست را داشته‌ایم تاکید کرد: کرونا افرادی که دلسوز مردم هستند و افرادی که نیستند را نشان داد و پزشکانی که از خود گذشتگی کردند نیز در این زمینه معلوم شدند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: امروز تنها واکسن کرونا در دنیا زدن ماسک و رعایت پرتکل های بهداشتی است .
شهرام دبیری با تشکر از اقدامات دانشگاه علوم پزشکی گفت: در هر زمینه‌ای که نیاز به کمک باشد مدیریت شهری آماده همکاری می‌باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :