رئیس شورای اسلامی شهر تبریز:
رئیس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: بافت های تاریخی هر شهر ظرافت، زیبایی و روح خلاق مردمی که سابق در آن شهر زندگی می کردند را به نمایش می گذارد.
کد خبر: ۹۱۸۶۳
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳ 09 September 2015

دکتر شهرام دبیری در اولین نشست شهرداران مناطق‌تاریخی‌فرهنگی کشوردرتبریز که به میزبانی منطقه تاریخی فرهنگی شهرداری کلانشهر تبریز برگزار شد افزود: این بافتها دارای ظرفیت های بالفعل و بالقوه اند که اگر به آنها رسیدگی نشود به مرور از دست خواهند رفت.

دکتر دبیری با اشاره به اینکه بافتهای تاریخی معرف وضعیت فرهنگی کشورها هستند اظهارداشت:موضوع بافت تاریخی تنها یک موضوع فرهنگی نیست و ابعاد اقتصادی و گردشگری را نیز در بر می‌گیرد.

وی با اشاره به نوع معماری بافت های تاریخی دراقصی نقاط جهان تصریح کرد: در این نقاط که عموما هسته ی مرکزی را به خود اختصاص داده بجای استفاده از آسفالت از سنگ فرش استفاده می‌شود و عبور و مرور در این مکان ها مقررات خاص خود را دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز استفاده از پتانسیل های موجود در کشورمان را مهمترین فرصت برای جذب گردشگر دانست و گفت: مهمترین راهکارجذب گردشگر، آماده سازی زیرساخت های گردشگری کشور برای جذب گردشگر داخلی است.

وی افزود: با جذب گردشگران داخلی ومعرفی ایران به مردم ایران میتوانیم در گام بعدی گردشگران خارجی را به سمت کشورمان هدایت کنیم.


شهریار

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :