معاون جهاد کشاورزی استان سمنان:
معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی سمنان گفت: یک هزار و ۷۹ کشاورز استان برای دریافت «کشاورز کارت» باارزش مالی ۹۰ هزار و ۸۲۴ میلیون ریال به بانک معرفی شدند.
کد خبر: ۹۲۲۷۴۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰ 09 December 2020

یک‌هزار کشاورز استان سمنان «کشاورز کارت» دریافت می‌کنند

 

به گزارش تابناک سمنان خدابخش عرب صبح چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی جهاد کشاورزی استان سمنان ضمن بیان اینکه تاکنون یک هزار و ۷۹ کشاورز برای دریافت «کشاورز کارت» باارزش مالی ۹۰ هزار و ۸۲۴ میلیون ریال به شعب بانک کشاورزی معرفی‌شده‌اند، اظهار داشت: این طرح باهدف حمایت از کشاورزان استان در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه سامانه پهنه‌بندی ملاک راستی آزمایی صدور کشاورز کارت است، افزود: در این کار تسهیلاتی برای خرید کود و سم به کشاورزانی که در حوزه تولید محصولات استراتژیکی گندم، جو و کلزا کشت کردند ارائه می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان سمنان بابیان اینکه حداقل نرخ این تسهیلات به ازای هر یک هکتار زمین دو میلیون تومان است با نرخ ۱۲ درصد است، تصریح کرد: سقف تسهیلات ۲۰ میلیون تومان به ازای هر ۱۰ هکتار است.

عرب با تأکید بر اینکه سرمایه در گردش کشاورزان در قالب کشاورز کارت تأمین می‌شود، خاطرنشان کرد: بازپرداخت این تسهیلات یک‌ساله است و با روش تضمین زنجیره‌ای در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: در این روش چند کشاورز در یک روستا می‌توانند به‌صورت زنجیره‌ای ضامن یکدیگر شوند و نیاز به ارائه تضمین یا وثیقه‌ای نیست.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار