شهردار تبریز از اجرای ۷۴ کیلومتر مسیرگشایی، تعریض خیابان‌ها و معابر با هدف توسعه مناطق کم برخوردار و تسهیل در عبور و مرور شهروندان طی سه سال اخیر خبر داد.
کد خبر: ۹۲۷۱۸۵
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۵ 26 December 2020

به گزارش تابناک تبریز، شهردار تبریز از اجرای ۷۴ کیلومتر مسیرگشایی، تعریض خیابان‌ها و معابر با هدف توسعه مناطق کم برخوردار و تسهیل در عبور و مرور شهروندان طی سه سال اخیر خبر داد.

ایرج شهین‌باهر با اعلام این خبر، گفت: این حجم از مسیرگشایی شامل ۵۲ طرح در نقاط مختلف شهری بوده که در راستای اجرای طرح بازآفرینی شهری به منظور احیا بافت‌های فرسوه اجرا شده است.

وی بیان کرد: اجرای طرح‌ها و پروژه‌های مسیرگشایی و احداث خیابان‌های جدید در نقاط مختلف شهر و به خصوص نقاط کم برخوردار و حاشیه‌نشین طی سال‌های اخیر یکی از اصلی ترین برنامه‌های شهرداری تبریز طی سال‌های اخیر بوده است.

وی با اشاره به برخی از این پروژه‌های مسیرگشایی، گفت: مسیرگشایی‌های شهدای ارتش، شهید میلانی، عطار نیشابوری، ۳۵ متری صنعتگران، فاز دوم شهید خلیلی و... از جمله مهمترین این پروژه‌ها بوده که علاوه بر سهولت عبور و مرور، دستاوردهای زیست محیطی و ارزش افزوده برای این مناطق را نیز به همراه داشته است.

شهین‌باهر یادآور شد: ارزش افزوده پروژه‌های مسیرگشایی به لحاظ بازآفرینی فرهنگی، ساختاری و ترافیکی در بافت فرسوده به مراتب چندین برابر هزینه‌های تملک و اجرا خواهد بود و در سیاست‌های کلی بازآفرینی شهری پیش بینی شده است.

به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، وی با اشاره به مزایای متعدد این اقدامات، گفت: با وجود این‌که اجرای پروژه‌های مسیرگشایی مزایای متعددی به همراه دارد اما تاکید بر جنبه زیست محیطی بیش از هر اقدامی در این خصوص مدنظر است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :