آغاز طرح محاسبه میزان دقیق استخراج سنگ از معادن آذرشهر

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت : طرح محاسبه دقیق میزان استخراج از معادن ، با استفاده از دستگاه لیزر اسکن ،امروز برای نخستین بار در کشور در معادن سنگ آذرشهر آغاز شد .
کد خبر: ۹۹۲۰۰
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۶ 22 September 2015

به گزارش تابناک تبریز ، سید مرتضی نیرومند اسکوئی با اعلام این خبر افزود : با توجه به اینکه حقوق دولتی اخذ شده از معادن ، بر اساس میزان استخراج تعیین می شود ، به کارگیری این روش فرایند اخذ حقوق دولتی از معادن را دقیق تر می کند .

وی ادامه داد : طرح اسکن سه بعدی لیزری برای نخستین بار در کشور در معادن سنگ آذربایجان شرقی و با هزینه 2 میلیارد و 500 میلیون ریال اجرا می شود .

وی اظهار داشت : سالانه 800 هزار تن انواع سنگ تزئینی و ساختمانی از 120 معدن استان استخراج می شود که 50 درصد آن مربوط به معادن شهرستان آذرشهر است .

معاون امور معادن و صنایع معدنی اداره کل صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی افزود : سنگ قرمز تراورتن در جهان تنها در آذرشهر تولید می شود و این امر ظرفیت منحصر به فردی را برای این شهرستان ایجاد کرده است .

گفتنی است دستگاه لیزر اسکن منطقه معدنی مورد نظر را 360 درجه به صورت افقی و 90 درجه به صورت عمودی اسکن و اطلاعات دقیقی را از میزان برداشت سنگ به یارانه ارسال می کند .

شهرستان آذرشهر با تولید سالانه 400 هزار تن انواع سنگهای ساختمانی در 40 معدن فعال ، قطب تولید این محصول در کشور محسوب شده و کانی سازی سنگ قرمز تراورتن در جهان نیز تنها در معدن سردار آباد این شهرستان انجام می شود

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار