گزارش کامل تابناک تبریز از صحن علنی شورای شهر تبریز؛
جلسه هفتگی شورای اسلامی کلانشهر تبریز بر منوال هر هفته در محل ساختمان عمارت میدان ساعت شهرداری با تاخیر 30 دقیقه ی در حالی برگزار گردید که حبیب شیری آذر،ایران آهور،فریدون بابایی، ایرج شهین باهر ،جواد ششگلانی ،اسماعیل چمنی و آهور غایبین جلسه بودند
کد خبر: ۲۸۲۱۰۴
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵ 21 August 2016
جلسه هفتگی شورای اسلامی کلانشهر تبریز بر منوال هر هفته در محل ساختمان عمارت میدان ساعت شهرداری  با تاخیر 30 دقیقه ی در حالی برگزار گردید که حبیب شیری آذر،ایران آهور،فریدون بابایی، ایرج شهین باهر ،جواد ششگلانی ،اسماعیل چمنی و آهور غایبین جلسه بودند

احتشام حاجی پور در نطق پیش از دستور  با اشاره به نقش نظارتی در شورای شهر تبریز اذعان داشت:وظیفه شورای شهر رسیدگی و نظارت به درآمد و هزینه های شهرداری است ولی شورا ابزار کافی و سازوکار برای نظارت ندارد  و اعضای شورا اگر بخواهند نظارت کنند می گویند اعضا در کار شهرداری دخالت کرده است و اگر دخیل نباشیم چگونه نظارت کنیم.
وی گفت:قیمت تمام  شده پروژه های شهرداری ها خیلی زیاد است  زیرا بر آورد هزینه به صورت دقیق بررسی نشده است. همچنین  در شیوه ی واگذاری پروژه هم در شهرداری ایراداتی در مناقصه و مزایده و ترک مناقصه وجود دارد.

حاجی پور درباره نظارت تشریح کرد:تصویب بودجه و مصوبه ها تنها راهکار غیر مستقیم نظارت است. پیشنهاد من اینست که برای رسیدن نظارت مستقیم بایستی حراست ها رابط شورای شهر باشند وی تصریح کرد:حراست کل شهرداری و مراکز نظارتی دیگر یک سمینار آموزشی برای اعمال نظارت در شورا برگزار کنند.

حاجی پور در مورد تبریز ۲۰۱۸ اذعان داشت:آقای شهردار تنها با بنر زدن و اطلاع رسانی نمی توان شهر را آماده کرد بایستی اقدامات عملی و امکانات مورد نیاز گردشگران را آماده میزبانی از گردشگران کرد.و از طرفی بایستی درشناساندن شهر به گردشگران به فکر محلی چشم پر کن  برای معرفی صنایع دستی باشیم.

شهردار تبریز به سخنان امیرحقیان واکنش نشان داده وبه نوعی از شورا دفاع کرد و سردار جعفری در واکنش به دفاعیات نجفی اظهار داشت: شما چرا از شورا دفاع می کنی، این بحث مربوط به داخل شوراست و بایستی جناب دبیری پاسخ دهند نه شما!!

علی شیاری در قالب تذکری نیز با انتقاد از اینکه اطلاعات غلط می دهید، گفت: در جلسه غیرعلنی پیشین، نزدیک 2 میلیارد به مسجد و اقلام دیگر هبه کرده اید و آنالیز آقای امیرحقیان واقعیت تلخی است که جای بسی ناراحتی است که نتیجه وخروجی محلی شورای موجود این نیست

حاجی پور خطاب  به شیاری گفت: تذکر شما  قانونی نیست و بهتر است ادامه ندهید که شیاری نیز در جواب گفت: به شما ربطی ندارد و رییس شورا حضور دارد و تذکر می دهد جناب عالی از نظارت حرف میزنید ولی  من هم می توانم درباره شما حرف های زیادی بگویم.

در ادامه جلسه لایحه شهرداری مبنی بر اخذ وام از بانک شهر و تسویه آن در قبال واگذاری املاک شهرداری به شرح زیر مطرح شد

شیاری درباره وام های شهرداری اظهار کرد: شهرداری برای تسویه وام، وام برمی دارد واین وام ها را  برای پرداخت حقوق پرسنل و کارگران وام گرفته اند نه برای اجرای پروژه و امروز بایستی  ۳۳۰ میلیارد برای مبلغ  ۲۸۶ میلیارد پرداخت کنیم.

باز شدن پای نوشابه به شورا

صادق نجفی  نیز گفت:  میلیاردها تومان وام سال های گذشته شهرداری را پرداخت کردیم چرا آن زمان شهرداران وقت وام گرفتند؟ ما تا به حال یک نوشابه هم به بانک شهر نداده ایم و پروژه آیسان به ما ربطی ندارد و سهم ۱۷ درصد شهرداری منطقه۸محفوظ است.

علی نوای باغبان نیز تصریح کرد: اصل وام در اردیبهشت ۹۵ براساس اعلام بانک ۲۶۸ میلیارد تومان طبق اعلام بانک شهر است و اینکه بگویید گذشتگان وام گرفته اند دردی را دوا نمی کند.
و در پایان این جلسه  با 13 رای این لایحه به تصویب شورا  رسید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :